Перейти до основного вмісту

ЧИТАННЯ І РОЗУМІННЯ ПРОЧИТАНОГО

 

Uczymy język polski

Przeczytaj i przetłumacz tekst.

Zgodnie z nowym programem nauczania w szkołach Ukrainy zaprowadzono dwa języki obce jako przedmioty. Zaczęliśmy uczyć polski , kiedy byliśmy w piątej klasie. Na pierwszych lekcjach uczono nas prawidłowo mówić dźwięki (samogłoski i spółgłoski) , czytać wyrazy, pisać słowa. Tygodniowo mamy dwie lekcje języka polskiego. W ciągu dwóch lat nauczyłem/-łam się czytać nie tylko wyrazy, lecz i teksty. Zawsze uczymy nowe wyrazy, bo cóż to za uczenie bez leksyki? Znając wyrazy, potrafimy przetłumaczyć przeczytane. Oprócz tego, odpowiadamy na pytania, jakie najpierw zadawała pani nauczycielka, a teraz układamy je samodzielnie i nań odpowiadamy.

Oprócz czytania i tłumaczenia na każdej lekcji piszemy w zeszytach długopisem i na tatablicy kredkami. Ażeby pisaliśmy bez błędów, uczymy nowe reguły pisowni, wykonujemy różne ćwiczenia. Często nauczycielka nadyktowuje nam zdania. Najwięcej skomplikowanym zadaniem dla mnie i moich przyjaciół jest najpierw tłumaczenie zdań z języka ukraińskiego na polski , a po tym ich zapisywanie. Zawsze mamy zadania domowe w formie ustnej i w formie pisemnej. Staramy się odrabiać zadania domowe. Za pracę pani nauczycielka stawi nam oceny. Uczy nas układać własne teksty na temat, jaki uczymy. Także dowiadujemy się o Polsce, o tradycjach i obyczajach Polaków, państwowych świętach i o tym, w jaki sposób ich obchodzono, o słynnych ludziach, o historii Polaków. Dużo podobieństw spostrzegliśmy między polskim a ukraińskim językami.

Lubimy te języki i będziemy starali się, aby mieć wysokie oceny i jaknajlepszą wiedzę . Jesteśmy pewni, że w życiu wszystko przyda się.


 

Ćwiczenie 1

Czas przyszły złożony

Wypisz czasowniki czasu przeszłego w dwie kolumny.W I - czasowniki 3 osoby l. poj.,a w II –3 osoby l. mn.. Ułóż z wypisanymi czasownikami formy czasu przyszłego złożonego , przed tym zamieniwszy aspekt czasowników.

Zrobił, zrobiłyśmy, zrobiliście, zrobili, robię, zrobiły, robisz, zrobi, wyuczyło, wyuczyliśmy , uczyłyście, wyuczył, wyuczyłem, napisał, napisałeś, napisałyście, napisali, napisałam, napisały, napisał.

 

Ćwiczenie 1

Czas przyszły złożony

Wypisz czasowniki czasu przeszłego w dwie kolumny.W I - czasowniki 3 osoby l. poj.,a w II –3 osoby l. mn.. Ułóż z wypisanymi czasownikami formy czasu przyszłego złożonego , przed tym zamieniwszy aspekt czasowników.

Zrobił, zrobiłyśmy, zrobiliście, zrobili, robię, zrobiły, robisz, zrobi, wyuczyło, wyuczyliśmy , uczyłyście, wyuczył, wyuczyłem, napisał, napisałeś, napisałyście, napisali, napisałam, napisały, napisał.

 

Ćwiczenie 1

Czas przyszły złożony

Wypisz czasowniki czasu przeszłego w dwie kolumny.W I - czasowniki 3 osoby l. poj.,a w II –3 osoby l. mn.. Ułóż z wypisanymi czasownikami formy czasu przyszłego złożonego , przed tym zamieniwszy aspekt czasowników.

Zrobił, zrobiłyśmy, zrobiliście, zrobili, robię, zrobiły, robisz, zrobi, wyuczyło, wyuczyliśmy , uczyłyście, wyuczył, wyuczyłem, napisał, napisałeś, napisałyście, napisali, napisałam, napisały, napisał.

Ćwiczenie 1

Czas przyszły złożony

Wypisz czasowniki czasu przeszłego w dwie kolumny.W I - czasowniki 3 osoby l. poj.,a w II –3 osoby l. mn.. Ułóż z wypisanymi czasownikami formy czasu przyszłego złożonego , przed tym zamieniwszy aspekt czasowników.

Zrobił, zrobiłyśmy, zrobiliście, zrobili, robię, zrobiły, robisz, zrobi, wyuczyło, wyuczyliśmy , uczyłyście, wyuczył, wyuczyłem, napisał, napisałeś, napisałyście, napisali, napisałam, napisały, napisał.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

календарне планування 5-7 класи

Календарно-тематичне планування уроків польської мови у 5 класі (перши й рік навчання,   ДВІ годин и на тиждень , i - ІІ семестр) за програмою   Мацькович М.Р.,   Бугери Л. Д., Пришляк Л. А.   (За підручником   Біленька-Свистович Л.В., Ковалевський Є., Ярмолюк М. О. «Польська мова. 5 клас») 200__ -200__н.р.                                 учителя   _______________________________________ _______               ______________________________________________ ________ 70 год., 2 год. на тиждень (4 резервні години) № Дата Підтема Лексичний матеріал Граматичний матеріал Примітка АЛФАВІТ 1. Алфавіт. Читання та писання літер і, о, е, и, у, а, ó. Голосні звуки. Позначення м’якості у польській мові за допомогою літери і. Фонетичні вправи. 2. Алфавіт. Читання та писання літер ą, ę. Носові голосні. Написання та вимова слів з ę, ą. Написання с

календарне планування 8-9 класи

Календарно-тематичне планування уроків польської мови у 8 класі (четвертий рік навчання, 2 година на тиждень,І – ІІ семе c тр) за програмою М. Р. Мацькович, Л. Д. Бугера, Л. А. Пришляк на 20__ – 20__   н. р. (За підручником   Біленька-Свистович Л.В., Ковалевський Є., Ярмолюк М. О. «Польська мова.8   клас», лексичний словник M. Szelc-Mays Nowe słowa – stare rzeczy , M. Szelc-Mays, E. Rybicka S ł owa i   s łó wka ) _____________________________________ І СЕМЕСТР № Дата Підтема Лексичний матеріал Граматичний матеріал Примітка ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ 1. Прощання з літом (читання тексту «Вітай, школо» ст. 5). Лексичний словник. Теперішній та минулий час дієслів. Рух закінчень минулого часу в реченні. Наголос. Вимова. Фонетичні вправи. 2. Складання розповіді «Мій найкращий літній день». Лексичний словник. Називний відмінок однини та множини

Конспекти

Урок- батл для 9 класу Мета: сприяти естетичному вихованню учнів; розширити і поглибити знання учнів з польської мови, вдосконалювати їхні мовленнєві навички та уміння; активізувати навички усного мовлення, розширити словниковий запас; розвивати інтерес до вивчення польської мови; виховувати доброзичливість, активність і працьовитість. Обладнання : аркуші паперу з цифрами, листівками з квітами, букви алфавіту (набір), круг із словами, картки із словами, картки з реченнями. Хід уроку І.Організаційний момент. Пояснення правил уроку. Формування команд. Вибір капітанів і назв для команд. II . Zaszyfrowanylist . https://naurok.com.ua/batl-dlya-uchniv-7-i-8-klasiv-91925.html Слайд 2. Скласти вираз за номерами  літер з афавіту. Максимально 1 бал. Złożyć wyraz za numerami liter z alfabetu. Maksymalnie 1 ocena. (Być albo nie być oto jest pytanie) 3/29/5//1/15/3/20//18/12/7//3/29/5//20/26/20//13/7/24/26//22/29/2